Grade Progress UGS

Ons gradeproces in 9 stappen

Het laten graden van je kaarten was nog nooit zo eenvoudig. Het Grade Proces van Universal Grading Services bestaat uit maar liefst 9 stappen. Op deze manier verzekeren we je van een objectieve en onmiskenbare beoordeling. Hieronder laten we je zien hoe makkelijk het is om je kaarten bij Universal Grading Services te laten graden.

Hoe ziet het gradeproces eruit?

Number 1 UGS

Makkelijk verzenden

De allereerste stap is ervoor zorgen dat je je kaarten bij Universal Grading Services krijgt. Dit kan je op 2 verschillende manieren doen. Je kan je kaarten opsturen of je kan de kaarten bij ons op kantoor afgeven (vanaf 5 stuks). Kies je ervoor om je kaarten persoonlijk bij ons af te geven? Maak dan van tevoren even een afspraak. Dit kan je doen door contact met ons op te nemen via e-mail of via WhatsApp.

Number 2 UGS

Ontvangst & bevestigen

Zodra we jouw kaarten hebben ontvangen via de post geven we je een bevestiging via WhatsApp. Vervolgens maken we jouw bestelling anoniem en voorzien we deze van een unieke code.

Number 3 UGS

Veilig bewaren

Tot op het moment dat jouw kaarten aan de beurt zijn om te graden bewaren wij deze veilig in een kluis. Op deze manier blijven je kaarten veilig en beschermd opgeborgen.

Number 4 UGS

Authentiseren

Je kaart(en) worden in een stofvrije ruimte uit de verpakking gehaald door onze experts. Nadat de kaart(en) uit de verpakking is gehaald wordt deze gecontroleerd op echtheid. Wanneer je kaart als echt is beoordeeld gaat deze door naar de volgende stap. Zodra dit niet het geval is nemen we contact met je op en komt je kaart in een custom case. Er volgt bij deze geen grading.

Number 5 UGS

Graden

Bij het graden van je kaart krijgt deze een globaal cijfer die onderbouwt wordt door 4 verschillende subgrades. Door middel van een wereldwijd erkend metingstool bekijken wij hoe goed je kaart gecentreerd is (Centering). Met onze geavanceerde technologie kijken wij naar de randen (Edges), de hoeken (Corners) en de oppervlakte (Surface) van je kaart. Op deze manier weet je meteen hoe het algemene cijfer van je kaart is beoordeeld en in welke conditie je kaart zich bevindt.

Number 6 UGS

Dubbele controle

Je kaart wordt door verschillende experts uiterst zorgvuldig en afzonderlijk van elkaar beoordeeld en geïnspecteerd. Op deze manier kunnen we de objectiviteit van het cijfer garanderen en waarborgen. Samen komen zij tot een conclusie om het uiteindelijke en definitieve cijfer te bepalen.

Number 7 UGS

Registratie

Nadat we je kaarten hebben gegrade worden deze opgenomen in onze database. Het label van jou kaart registreren we op deze manier digitaal. Zodra je kaart geregistreerd is krijgen we een QR-code die we met duurzame inkt achter op het label laten printen.

Number 8 UGS

Ultieme bescherming

Na het graden van je kaart(en) verzegelen we deze in een hoogwaardige robuuste acryl case. Deze acryl cases zijn niet alleen erg stevig maar zien er ook nog is luxe uit. Op deze manier bescherm je je kaarten tegen schade als UV, krassen, vouwen en vocht. De cases zijn kristalhelder en brengen jou waardevolle kaart hiermee goed tot hun recht.

Retour zending

De allerlaatste stap in het Gradingproces is het veilig en beschermd retour sturen van je kaart(en). Allereerst controleren wij je bestelling op volledigheid en pakken het vervolgens netjes en beschermd in. Daarna verzenden wij je kaarten met de door jou gekozen retour zending. Om ervoor te zorgen dat je ten alle tijden je kaart(en) kan volgen verstrekken wij de Track&Trace code via WhatsApp. Vervolgens ben je nog maar enkele stappen verwijderd van het genieten van je gegrade kaarten.

GDPR Cookie Consent with Real Cookie Banner