Hoe werkt het?

UGS staat voor uitmuntende service, kwaliteit en snelle returns.
Wij hebben een toegewijd team van experts die voor je klaar staan. 

Hoe te verzenden

Wanneer je een order bij ons hebt geplaatst, heb je 2 opties om je kaarten naar ons op te sturen. Je kunt ze naar ons verzenden of je kunt je kaarten (vanaf 5 stuks) bij ons op kantoor afgeven. Maak hiervoor van tevoren wel even een afspraak.

Wij adviseren ten alle tijden om je kaarten in een sleeve met toploader of cardsaver te verzenden. Op deze manier weet je zeker dat je kaarten onbeschadigd bij ons aankomen. Verstuur je kaarten met een Track&Trace code zodat je weet wanneer de kaarten bij ons zijn aangekomen.

Heb je nou erg kostbare kaarten die je wilt laten graden? Zorg dat je deze dan verzekerd opstuurt of persoonlijk op afspraak bij ons aflevert.

Het is te allen tijde de eigen verantwoordelijkheid van de klant dat de kaart(en) goed bij ons terecht komen. Wanneer de kaart(en) goed bij ons zijn aangekomen sturen wij hier een bevestiging van via WhatsApp. UGS is niet verantwoordelijk voor diefstal of verloren items tijdens het verzendproces.

Wanneer wij klaar zijn met het graden van de kaart(en) sturen wij deze terug met de door jou gekozen optie. De Track&Trace code verstrekken wij dan via WhatsApp. De kaarten worden door ons veilig en zorgvuldig ingepakt zodat deze niet beschadigen.

Grade schaal

Grading Process

Je kaarten worden met uiterste precisie en zorgvuldigheid beoordeeld en bestudeerd. Onze experts doen dit afzonderlijk van elkaar om de objectiviteit van het graden te garanderen. Wanneer je kaarten binnenkomen bij UGS, worden je kaarten gecontroleerd op de echtheid van de kaart en op de conditie van de kaart.
 

Subgrades

Na het graden van je kaart(en) krijg je een globaal cijfer. Dit cijfer wordt onderbouwt door verschillende subgrades. Subgrades zijn de hoeken, de randen, de centering en de oppervlakte van de kaart.
 
1. Centering
Hier wordt er gekeken naar hoe goed je kaart geprint en gecentreerd is. Om dit precies te kunnen meten wordt er een wereldwijd erkende meet tool gebruikt. Dit criterium heeft géén invloed op het conditie cijfer.
 
2. Corners
Hierbij wordt er gekeken naar alle 4 de hoeken van je kaart. Zowel de voor- als de achterkant worden nauwkeurig bekeken en beoordeeld.
 
3. Surface
Hier wordt er letterlijk gekeken naar het oppervlak van je kaart. Hierbij wordt er gekeken naar eventuele beschadigingen op je kaart, deuken, vouwen of whitening. Hierbij wordt er zowel naar de voor- als de achterkant van je kaart gekeken.
 
4. Edges
Bij de edges wordt er echt gekeken naar de randen en de zijkanten van je kaart. Net zoals bij voorgaande stappen, word er hier weer gelet op beschadigingen, deuken, vouwen of whitening op je kaart.
 
Krijgt je kaart een Universal 10? Dan krijg je een speciaal holografisch label! Daarnaast neemt Universal Grading Services jou kaart op in hun eigen Hall of Fame!
 

Hall of fame

Kwaliteit en bescherming

De cases die wij gebruiken bij UGS zijn gemaakt van hoogwaardig acryl. Daarnaast wordt er een unieke methode gebruikt dat wij de cases verzegelen. Op deze manier wordt de kaart het beste beschermd tegen vuil, water en beschadiging.
 
Acryl heeft niet alleen een luxere uitstraling als plastic, daarnaast is acryl ook nog eens gemaakt van veel sterker materiaal. Zo hebben je kaarten de beste en stevigste bescherming tegen schade door de jaren heen.
GDPR Cookie Consent with Real Cookie Banner